duminică, 21 martie 2010

Scrisoare pentru mama


'' Dumnezeu nu putea fi chiar peste tot si de aceea a facut mame'' -proverb japonez


Probabil ca n-am fost un copil usor de crescut, intotdeauna in continua miscare si niciodata in locul in care ar fi trebuit, mai mult baietel decat printesa...In copilarie am facut toate nebuniile posibile; cand vecinii m-au adus in stare de inconstienta dupa ce cazusem de la un etaj la altul (obisnuiam sa jucam baba oarba pe scara cand se oprea lumina) si m-am trezit a doua zi dimineata, am vazut privirea ta si mi-am dat seama ca trebuie sa ma opresc. Aveai prea multe probleme ca sa iti mai fac si eu altele. Prin urmare mi-am zavorat neastamparul adanc in interior si am devenit un model de copil, nici nu avea doamna diriginta ce sa iti spuna; Si mi-am dat seama ca e in puterea mea sa devin tot ce imi pun in minte: gratioasa, frumoasa, eleganta, etc.

Stiu ca esti foarte mandra de mine chiar daca nu esti de acord cu nimic din ceea ce fac, nu arat ca o femeie serioasa''de varsta mea'' si nici nu ma imbrac ca atare, am prea multe haine rosii si cam indecente, fustele sunt prea scurte, jeans-ii prea stamti, etc.

Mama tu stii mai bine ca oricine ca nu am cum sa fiu niciodata conventionala si ca nu ma pot incadra in nici un tipar, ca sunt mereu in continua schimbare, ca nu regret nimic din ceea ce am facut in viata, nici o decizie pe care am luat-o, mai ales faptul de a avea un copil cu orice risc si in orice situatie.

Iti multumesc ca m-ai lasat sa iau singura deciziile cele mai importante (desi in unele situatii, cred ca n-ai avut de ales, oricum as fi facut cum voiam eu). Sper sa iti mostenesc intelepciunea, puterea de a lupta cu viata si, peste ani, cand voi deveni bunica sa pot fi asemenea tie.

Un comentariu:

xx spunea...

"O mama rade rasul nostru, varsa lacrimile noastre, iubeste iubirea noastra, sufera teama noastra. Traieste bucuriile si necazurile noastre si impartaseste sperantele si visurile noastre." (Julia Summers)
Intotdeauna mi-am zis: as vrea sa imi pot educa propriul copil cel putin la fel cum a facut mama cu mine si fratele meu.